درخواست گارانتی
رویه درخواست گارانتی بازگشت وجه 7 روزه
ضمانت بازگشت وجه
فروشگاه شاتفاپرس برای اطمینان خاطر خریداران، شرایط ویژه بازگرداندن کالا را ارائه میدهد تا خریدار با خیال راحت خرید اینترنتی خود را انجام دهد.
بنابر این برای کالاهایی که باید از نظر فیزیکی سالم بدست مشتری برسد ، گارانتی سلامت و اصالت فیزیکی در نظر گرفته شده و شامل ۷ روز مهلت تست نمی شود. برای سایر محصولاتی که نیاز به تست دارند، ۷ روز مهلت تست در نظر گرفته شده است.
شرایط استفاده از ضمانت ۷ روزه بازگشت وجه چیست؟
اگر کالا از نظر مشخصات ظاهری و فیزیکی با اطلاعات وبسایت مغایرت داشته باشد:
– وجود مغایرت، باید حداکثر طی یک روز کاری پس از دریافت کالا، از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود. ملاک تاریخ دریافت کالا، زمان تحویل ثبت شده در سیستم شرکت پست است.
– اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
–ممکن است در بعضی موارد عکس گذاشته شده شده روی سایت با محصولی که به خریدار ارسال شده فرق داشته باشد. به همین دلیل معیار مشخصات فنی و فیزیکی و برند کالا که در صفحه توضیحات نوشته شده، می باشد.
– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
استفاده از شرایط گارانتی تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در قوطی یا کارتن اصلی خود بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین می برد.
شرایط انصراف از سفارش چگونه است؟
– اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد و یا خدمات انجام نشده باشد، باید هر چه سریعتر به فروشنده مورد نظر اطلاع داده شود.
– خریدار حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از ثبت نهایی سفارش خود می تواند از خرید خود انصراف دهد.
– در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکانپذیر است که در شرایط اولیه خود (پلمپ) بوده، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه قطعات و وسایل همراه آن، ارسال شود.
لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
همچنین در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.
معیارهای ایراد یا اشکال فنی کالای خریداری شده و یا خدمات چه هستند؟
اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۷ روز کاری پس از دریافت کالا، به فروشگاه شاتفاپرس اطلاع داده شود.
– لازم است کارتن و قوطی اصلی محصولات تا پایان ۷ روز مهلت تست، نگه داشته شود و دور انداخته نشود.شرکت سازنده کالا (نوشته شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل میشود.
– استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود بازگردانده شود.
– برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
– این سرویس اشکالهایی در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا یا خدمات ایجاد شود، را شامل نمیشود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا یا خدمات مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفادهی غیر اصولی و متفاوت با توضیحات محصول را شامل میشود.
– معیار اصلی تشخیص اینکه ایراد و اشکال فنی از کالای مورد نظر بوده و یا بخاطر استفاده نادرست کاربر ایجاد شده، فقط نظر فروشنده بوده و شاتفاپرس هیچ گونه تعهدی نسبت به عمل به نظر سایر کارشناسان و یا خریدار ندارد.
ما در شاتفاپرس تلاش می کنیم رضایت هرچه بیشتر مشتری را جلب کنیم و به شما این اطمینان خاطر را می دهیم که تمام ایرادات و اشکالات احتمالی را که مربوط به سامانه شاتفاپرس باشند را با کمال میل پذیرفته و آن را جبران کنیم.
چگونه کالا را ارسال کنم؟
لطفاً قبل از هر اقدامی با فروشگاه تماس بگیرید و از ارسال کالا بدون هماهنگی خودداری کنید.
– برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به خوبی بستهبندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، ریموت، باتری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه، بند و قطعات بسته بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
– برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانهای بنویسید).
– فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید.
– اگر ساکن بوشهر هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا، با فروشگاه تماس بگیرید.
هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟
اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید فروشنده مورد نظر برسد، هزینههای ارسال به عهده فروشنده است.
– برای برگشت مبلغ پست به حساب خریدار، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به شرکت شاتفاپرس ارسال شود.
– در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط فروشنده، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟
فروشنده مورد نظر ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل میکند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیبدیدگی توسط کارشناسان فروشنده تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.
لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار فروشنده مورد نظر است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ فروشندهی مورد نظر بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال میکند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز میکند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه میشود. برای کالای گرانتر، مشتری تفاوت را پرداخت میکند و برای کالای ارزانتر، فروشنده تفاوت را به حساب مشتری واریز میکند.
– اتمام موجودی کالاهای فیزیکی و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمیکند و فروشگاه شاتفاپرس در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچگونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را میپذیرد.
– پس از دریافت و پذیرش کالا توسط فروشنده مورد نظر، بسته به نوع محصول یا خدمات و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی فروشنده، معمولاً بین ۳ تا ۵ روز کاری زمان خواهد برد.
– خدمات پس از فروش کاملاً به عهده فروشنده آن محصول یا خدمات است بنابراین مدت زمان فرآیند تست و تأیید گارانتی توسط اقدام فروشنده تعیین میشود.
– از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۴۸ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
– ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش توسط فروشنده مورد نظر است.
چطور باید درخواست گارانتی و بازگشت وجه را ارسال کنم؟
برای درخواست بازگشت وجه لازم است ابتدا درخواست خود را بوسیله ثبت درخواست از طریق حساب کاربری، بخش سفارشات و سپس روی درخواست گارانتی کلیک کنید.
بازگشت وجه به حساب بانکی که به نام مالک حساب کاربری باشد قابل انجام است.
در صورتی که تمایل به بازگشت وجه به حساب بانکی به نام شخص دیگری دارید، لازم است علاوه بر ثبت درخواست، مدارک زیر را نیز به درخواست خود ضمیمه فرمایید:
1) تصویر کارت ملی یا شناسنامه مالک ناحیه کاربری
2 در صورت نیاز به ارسال درخواست کتبی میتوانید از الگوی زیر استفاده کنید:
اینجانب ………… فرزند ………… با شماره ملی ………… درخواست بازگشت مبلغ ………… ریال واریزی در تاریخ ………… از طریق ………… به شماره تراکنش ………… به کارت بانکی/حساب بانک ………… به شماره ………… بنام آقای ………… دارم./
امضاء:
تاریخ:
لازم به توضیح است درخواست فوق باید بصورت دستی (نه الکترونیکی) امضا گردد و تصویر آن جهت انجام مراحل لازم ارایه گردد.